16 Haziran 2012 Cumartesi

Beynimizi Okuyorlar


Yakında kafamızda alüminyum folyolar ile dolaşmak zorunda bile kalabiliriz.

Teknolojinin gelişmesi, bilim adamlarının araştırmaları, tüketim çılgınlığı ve reklam… Firmaların ticaret yapması, tüketicinin satın almasına bağlı. Bunun için çeşitli yollar deneyen firmalar artık bilinçaltımızı inceliyor “Nöromarketing”.

Nöromarketing araştırmaları; bilinçaltımıza inerek vitrinde, yolda, televizyonda, gazetede, çevremizde gördüğümüz ve radyoda dinlediğimiz her şeyin bilinçaltımızdaki tepkisini ölçüyor. Gördüklerimiz ne kadar dikkatimizi çekiyor, bizi duygusallaştırıyor mu, strese mi sokuyor? Tüm bu soruların cevaplarını bilinçaltımız veriyor.

EGG (Elektroensefalograf), insanın hissettiği her duygunun beyinde oluşturduğu her elektrik akımının elektrotlarla ölçülmesi,  verilerinin analizi ile çalışan sistem gönüllü deneklerin televizyon karşısına geçip izledikleri görüntülere bilinçaltlarının verdikleri tepkilere göre görüntülerin şekillenmesine yardımcı oluyor. Örneğin; bir reklamın animasyon ya da gerçek görüntü olması izleyicinin bilinçaltının o reklama verdiği tepkiye göre karar veriliyor.

Şimdilik bunun için araştırma şirketleri denekleri ofislerinde ev ortamı yaratarak yapıyor. Peki, teknoloji gelişmeye devam ettikçe ne olacak? Söylediğimiz gibi “Yakında kafamızda alüminyum folyolar ile dolaşmak zorunda bile kalabiliriz”.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder